Türkiye'de ve Dünya'da Teknik Ressam Maaşları

Teknik Ressam Maaşları

Türkiye'de Teknik Ressam Maaşları


Bu yazının, mesleğe atılacak ya da yeni atılmış teknik ressamlara ülkemizde verilen maaşlar konusunda bilgi vermesi ve piyasada belli bir çıtası olmayan teknik ressam maaş miktarları konusunda bir referans olması amaçlanmıştır.

Ülkemizde genç işsiz nüfus ve yetişmiş nitelikli personel eksikliği sorunları vardır. "Meslek lisesi memleket meselesi" ve benzeri duyarlılık çalışmaları  ile nitelikli eleman eksikliği sorununa yönelik çalışmalar sürmektedir.

Teknik ressamlık mesleği İşkur meslek tanımlarında;"Kroki ve notları inceleyerek, mühendislik, imalat ve diğer gayelere hizmet bakımından, gerekli ölçüm ve incelemeleri yaparak iş planları ve standartlara uygun teknik projeler hazırlayan kişidir." olarak geçiyor. Günümüzde teknik ressam el ile çizim yapmaktan çok bilgisayar destekli tasarım - Cad ile mesleğini icra etmektedir. 

Teknik ressamlık, mesleğin genel adıdır. Meslek alt alanlara ayrılmaktadır;
Ülkemizde teknik ressamlık mesleğini, teknisyen ve teknikerlerle beraber , teknik öğretmenler ve mühendisler de icra etmektedir. Aslında sektörde çalışıp bilgisayar destekli tasarımdan uzak kalmak imkansızdır. Sektörde iş sahibi olan (idari görevler hariç) teknik öğretmen ve mühendisler de icra ettiği meslek gereği teknik ressam becerilerine sahip olmak zorundadır.Yine de "teknik ressam" aranan iş başvurularına başvuran teknik öğretmen ve mühendis azımsanmayacak kadar fazladır. 

Ülkemizde bu duruma, mesleklerde uzmanlık ile beraber mesleki standartların yerleşmemesi, genç nüfus ve işsizlik oranları sebep olmaktadır.

Ülkemizde teknik ressamlar; Makine,Kalıp,İnşaat,Otomotiv,Sac Metal,Robotik Otomasyon,İnşaat/Yapı,Depo Raf Sistemleri,Elektrik,Endüstriyel mutfak ve Soğutma,Araç üstü ekipman,Arıtma,Mobilya,Doğalgaz,Reklamcılık,Medikal,Kuyumculuk,Endüstriyel Borulama gibi alanlarda çalışmaktadırlar. 

Türkiye'de teknik ressam maaşları ilden ile bölgeden bölgeye değişmektedir. Örneğin Konya'daki ortalama maaş ile İstanbul'daki ortalama maaş ve İzmir'deki ortalama teknik ressam maaşı bir değildir.Bununla beraber sayılan illerdeki hayat şartları (alım gücü,gıda fiyatları,kira fiyatları v.b) bir değildir. 

Teknik ressam maaşları, çalıştıkları bölge, işyeri ve düzeyde değişebilir. Örneğin, Birleşik Devletler'de bir teknik ressamın maaşı, çalıştıkları bölge ve işyerine göre yıllık ortalama 50.000 - 90.000 dolar arasında değişebilir. Ayrıca, teknik ressamların deneyimi ve eğitim düzeyi de maaşlarını etkileyebilir. Örneğin, daha deneyimli bir teknik ressam veya bir teknik ressamın üniversitede bir teknik resim bölümünü bitirmiş olması, maaşlarının daha yüksek olmasına neden olabilir. Bununla birlikte, teknik ressam maaşları, çalıştıkları bölge ve işyerine göre değişebildiğinden, bu maaşlarının ne kadar olacağını doğru bir şekilde tahmin etmek zordur.

Teknik ressam maaşları hakkında daha detaylı bilgi almak için, çalıştığınız bölgede işverenler veya iş ilanlarını inceleyebilir, işverenlerle iletişim kurarak maaş beklentilerinizi sormak ya da bir işletme veya müşteriyle çalışan bir teknik ressamdan danışmanlık almak gibi seçenekler de düşünülebilir.

Teknik ressam maaşları yeni mezun ve deneyimsizler için asgari ücretten başlamakta asgari ücretin birkaç yüz lira üzerine kadar çıkmaktadır. Birkaç sene deneyim sahibi bir teknik ressam maaşı ortalama net 35000 - 45 000 TL (2024 Ocak-Haziran) civarındadır. Deneyim ve uzmanlıkla beraber, firmada elde ettiği başarı, küçük - orta ölçekli ya da kurumsal bir firmada çalışması teknik ressamın maaşını etkiler, sözü edilen miktarların 1,5 - 2 katına kadar maaşları artabilir. Tabi yukarıda belirtilen maaş aralıklarının üzerinde alan teknik ressam sayısı çok fazla değildir. Eğer işinizde çok iyi değilseniz, kendinizi mesleğinizde ve mesleğinizle ilintili alanlarda geliştirmemişseniz çok yüksek maaşlar ancak hayal olarak kalır. Bununla beraber teknik ressam maaş piyasasının ülkemizde oldukça düşük seviyelerde olduğunu mutlaka göz önüne almalısınız, aksi taktirde pişman olabilirsiniz.

Dünya'da Teknik Ressam Maaşları


Yazının bu kısmında teknik ressam maaşları daha yüksek olan birkaç ülkeden örnek verilecektir. Amerika Birleşik Devletleri'nde teknik ressamlar seviyelerine ayrılmış görünmektedir.Bu seviyeler teknik ressamın  meslekte deneyim yıllarına,niteliklerine ve iş yerinde aldığı göreve göre değişmektedir. Örneğin;
CAD Drafter - I    
CAD Drafter - II
CAD Drafter - III

gibi seviyeleri vardır. İş ilanlarında da aranan seviye belirtilir. Aşağıda örnek bir teknik ressam ilanı görülmektedir.

cad drafter II Teknik ressam iş ilanı

Amerika Birleşik Devletleri'nde  bir teknik ressam maaşı yıllık ortalama : 40 000 $ civarındadır.
Kanada'da 43 000 $ civarındadır, Almanya'da 26 000 $ civarında seyretmektedir. Karşılaştırılma yapılacaksa, karşılaştırma yapılan ülkelerin hayat standartları da göz önüne alınmalıdır. Yine aynı şekilde sektörler  arasında maaş farkı olabilir.

Özetle ülkemizde teknik ressam maaşları gelişmiş ülkelerdeki maaşların yarısının da altında seyretmektedir. 

108 yorum:

  1. Konya makine teknik ressam 1 700 tl

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilecikliyim burdada bi fark yok dostum 1700 4 senedir yapıyorum ama yakında bu sektörü bırakıyorum

      Sil
    2. Bence o tecrübeye bağlı şu an Konya da aldigim maaş 2500 tl

      Sil
  2. Ankara merkezli inşaat firmamızda asbuild projeleri çizecek seyahat engeli olmayan teknik ressam aranmaktadır ücret ve şartlar tatminkardır.iletişim 05335824262

    YanıtlaSil
  3. Lise mezunu Mimari Teknik Ressam ım acil iş arıyorum ANKARA DA ikamet ediyorum çok iyi derecede autocad ve 3d max programı biliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bursa-Inegol e gel 3dMax bileni havada kapıyorlar. Min 3000Tl den baslarsin

      Sil
    2. Fabrika gibi firmalar mi

      Sil
    3. Büyuk Fabrika varmi cok

      Sil
  4. Konya'da makine ressamı 2700 tl

    YanıtlaSil
  5. İstanbul beylikduzu. Maas 1950 selamlar

    YanıtlaSil
  6. Valla tecrübe imalat bilgisi ve hıza göre değişiyor 2500

    YanıtlaSil
  7. Statik teknik ressam 3200 tecrübeli İstanbul

    YanıtlaSil
  8. Izmir teknik ressam 7 yillik tecrube 2250tl

    YanıtlaSil
  9. Proses Teknik Ressamı.. Autocad Plant3d Boru tasarımcısı 4 yılık tecrube 4000 TL

    YanıtlaSil
  10. Tekirdag elektrik teknik ressam tecrübeli 1700tl

    YanıtlaSil
  11. istanbul teknik ressam 3000 tl

    YanıtlaSil
  12. Tesis, makine 3d modelleme ve imalat resmi. Solidworks,autocad 3250+yol+agi istanbul.askerlikten önce 1000-1400 arasıydı. Birazda nasip kısmet işi.

    YanıtlaSil
  13. hangi firma ve o firmadaki şartlara potansiyele bağlı 7800 tl istanbul dudullu. orta öğretim mezunuyum yaş 32. 60 yaş deneyimi var yanlız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beni de aldırsana abi yanına 6 yıllık tecrübe autocad revit hakimim :) mimari ofiste çalısıorum şuan..

      Sil
  14. 3200 tl konya 20 yıllık deneyim. ama artık arge uzmanıyım

    YanıtlaSil
  15. Cad/cam
    5 eksen Cnc işleri için Esprit cam ve solidworks cad kullanabilen takım arkadaşları arıyoruz İstanbul Güneşli
    Mesut Bey
    Mstckmk@hotmail.com
    05464877264

    YanıtlaSil
  16. Elektrik 2500

    YanıtlaSil
  17. 7 yıl 2415 tl firmam kalitesi ile kendini belli ediyor 15 lira da kıdem farkı

    YanıtlaSil
  18. istanbul mimari teknik ressam. 25 yıl mesleki tecrübe. 7000tl... tecrübe ve uzmanlık ön planda... piyasa şartlarını aşağı düşüren yine biz çalışanlar oluyoruz ..bu konuda dikkat.. belirli bir tecrübeye sahip arkadaşlar bu konuda baskın olsunlar.. bedavaya çalışmanın anlamı yok...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi ben bedava çalişiyorum 10 yillik tecrube kaldiki kati modelden başlayıp kalip tasarimi üretim ve imalat resimleri malzeme, hirdavat dahil isil işlem yani kisacasi müşteriye teslimine kadar her aşamasini yürütüğüm firmada 2000TL maaş aliyorum yazik bana saplandim kaldim çikamiyorumda tazminatimi vermiyolar ücretimide artirmiyorlar fikri olan varmi?

      Sil
    2. aga sen 3000 bana ver 4000 ben sana gönderirim sen evde :D

      Sil
    3. aga sen 3500 bana ver ben 3500 sana eve gönderirim sen evde yat :D

      Sil
    4. Firmamıza çok iyi SOLID ve ACAD bilen teknik ressam alınacaktır. Min 5 sene tecrübe gereklidir. Arıtma tesisi çelik konst imalat resimleri, arıtma tesisi betonarme havuzlar ve mekanik tesisat ağırlıklı çizim işleri vardır. Müracaat için : info@aktifaritma.com

      Sil
  19. İyi günler benim bi sorum olacaktı ben makina mühendisliği son sınıf öğrencisiyim eylülün sonunda mezun olucam benim ayrı etten makina ressamlığı diplomam var kasımda askerliğe gitmeyi düşünüyorum temmuzdan kasıma kadar istanbul cevresinde teknik ressam olarak calismak istiyorum acaba iş bulma durumum nedir ve ne kadar ücret alabilirim cevaplarınız için şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  20. makina ressamı 7 yıllık tecrübe izmirde 3100TL

    YanıtlaSil
  21. çorlu brüt 4750

    YanıtlaSil
  22. Selamın aleyküm;
    Makine resim ve konstrüksiyon bölümü mezunuyum iyi derecede Inventör kullanıyorum SolidWorks,Autocad ve Fusion 360 programlarını orta derece de biliyorum.Makinelerde tecrübem var.İş arıyorum.
    Mail:burakturan1624@gmail.com

    YanıtlaSil
  23. Herkes tuturmus yok 1.5 yok 2bin
    Arkadaşlar solid works programını bilen adam büyük paralar kazanır
    1 haftada adam proje çizdi 4bin tl sini aldı sizler bursa bos bos konusun

    YanıtlaSil
  24. Dis Cephe, Aluminium Kompozit, Cam Giydirme, Uygulama Cizemleri yapan teknik ressamin maasi nedir. Yer, Istanbul Levent olacak. Ayni kisi, dis cephe proje metrajini cikarmasida gerekiyor. Sodexo yemek karti dahil maasa.
    Dis cephe aluminium ve cam giydirmede en az 5 yil tecrube istiyorum. 3 kisi lazim. Maas ortalamasi nedir. Yardimci olursaniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  25. Ankara,bir şirketin tüm cad,cam işlerini yapıyorum.Yaklaşık 8 sene farklı işlerle ilgilendikten sonra mesleğime geri döndüm ve 4 senedir cad cam işi ile uğraşıyorum.Almam gereken net maaş 3700-4000 civarı olması gerekirken inatla bu ücreti vermektek istemiyorlar. Maaşım 3330+170 ag alıyorum.Eğer programı yutmuşsanız ve mesleğin önündeyseniz maaşınızın 4000 tl altında olması garipsenmelidir. 12 yıllık tecrübeme binaen söylüyorum.

    YanıtlaSil
  26. İstanbul 2,5 yıllık tecrübe 2000 TL+ 133 TL agi.

    YanıtlaSil
  27. Konya'da lazer kesim yapan bir firmada teknik ressam olarak çalışıyorum ve 2000tl maaş alıyorum.

    YanıtlaSil
  28. lise mezunu makina ressamıyım inşaat sektöründe hakediş ve ataşman yapıyorum maaşım 3600 bursa piyasanızı düşürmeyin işinizi iyi yapıyorsanız yüksek fiyat istemekten çekinmeyin.

    YanıtlaSil
  29. patronlarda bu sayfaya baksa şimdi var ya :))ulan kekleri çaıştırıyorum 3 kuruşa :)))hahahahaha derdi

    YanıtlaSil
  30. 6000Tl 25 yıllık tecrube

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen bu saatten sonra muhendislik sirketi kurman lazim

      Sil
  31. İş başvurusu yaptım kurumsal bir firmaya.cv de 12yıllık catia-autocad makina tasarım bilgisine sahibim.freze,torna,lazer,tel erozyon gibi tezgahların ğrogramınıda yazdıgımı söyledim.bana asgari ücret üstü fiyat teklif etti.Bu meslekten sogudum arkadaş.Zaten 50 yas üstü işçiyide hiçbir firma çalıştırmaz.65 yas emekliliği bu ülkede içci olarak görmek zor.50 yasında iş başvurusu yapan işçiyide hiçbir şirket çalıştırmaz.lanet olsun bu kapitalist düzene.

    YanıtlaSil
  32. piyasa ne yazıkki mezarcı iş verenlerle dolu. iş verenler eleman ararken genel müdür tecrübesi istiyorlar, maaşa gelince vasıfsız işçi maaşı vermeye kalkıyorlar. benim yaş 30, 11 yıldır piyasanın içindeyim, yalın üretim uzmanlığından bakımcılığa kadar her pozisyonda çalıştım, 3 yıldırda ressam olarak çalışıyorum, autocad kullanıyorum ve mamül ve talaşlı imalat için proses çizimleri çiziyorum, aldığım maaş, 2750tl.
    hepsi yavşak olmuş bu iş verenlerin, işlerine gelince teknik adam bulamıyoruz diyorlar, bulunca da vasıfsız adam parasını layık görüyorlar. ilk okul mezunu tarzanca makine operatörlüğü yapan adamla aynı parayı alıyoruz, operatörün sorumluluğu yok, kafa rahat. iş yine ressamda bitiyor... velhasıl kelam, bende yakında sektörü bırakıcam... sizlere kolay gelsin

    YanıtlaSil
  33. Gebze 4 yıl tecrübe 3000 net. Autocad + solidworks

    YanıtlaSil
  34. Arkadaşlar myo mezunuyum solidworks programında çizim programı kurs belgem var azımsanmayacak derecede çizim yapabiliyorum ama bartında iş yok acaba başlangıç olarak işe alırlarmı tecrübem yok

    YanıtlaSil
  35. 1996 YILINDA BERİ makina ressamı olarak çalışıyorum 2345+228 agi alıyorum izmirdeyim solidowors autocad biliyorum arge de görev alıyorum

    YanıtlaSil
  36. 5 yıllık tecrübesi olan biriyim iş basvuru yapicagini ne kadar almalıyım AutoCAD solidworks iyi derce dercede kullanıyorum

    YanıtlaSil
  37. 8 eylül 2017 de buraya yazmıştım. O zaman aldığım maaş 3300 tl + 170 agi idi.
    22 ekim 2018 bir yıl sonra maaşı 4000+agi ye çıkardım.

    Bu yaklaşık 5 sene içinde oldu. Hedefim en geç iki sene içinde şartlar uygun giderse müdürlük veya kendi iş yerimi açmak olacak.

    YanıtlaSil
  38. Merhaba 2 senelik tecrübem var. İnventör (orta) kullanıyorum. Autocad başlangıç sayılır. Konveyör sistemlerinde çalışıyorum yalnız, iş arıyorum. sedabolek@gmail.com yetişrilmek üzere de bir yerde başlamak istiyorum. Burda 1900 alıyorum. Öğrenime açık, çalışmayı seven biriyim.. Yaşım 22. İstanbul-Kçükçekmece

    YanıtlaSil
  39. 7 yıllık tecbrubem var 2350+agi alıyorum. ve piyasaya göre az aldığımı düşünüyorum

    YanıtlaSil
  40. Çorumda özelel sektörde çalışıyorum.46 yaşımdayım.20 yıllık tecrübem var.1993 İTÜ Makina Konstrüksiyon mezunuyum.autocad solidworks inventor 3ds max mmaş 3200 + agi.Bizim Meslekte buralarda para yok.Bizim Buralara göre iyisiniz.Emekliliğime 7 yıl kaldı.

    YanıtlaSil
  41. Valla yazılanlara gülüyorum solidworks autocad 12 senedir kullanıyorum maaşım 3300 arkadaslar 3000 altında maaş ile çalışmak olmaz ama bazı arkadaslar programla tecrubesi 2 senelik abi herseyi yaparım diyerek usta adamların maaşlarını öldürüyorlar 1 ay sonraiçten çıkarılıyorlar arkadaşlar lütfen tecrubenizi belirttin kimseyi işinden maaşından mahrum etmeyin

    YanıtlaSil
  42. Adana solidworks, solidcam, mastercam, 3d cad, catia, ansys biliyorum. Maas durumlari tatminkar olmadigi icin seyyar makine tasarimcisi olarak varligimi surduruyorum. Sirf seklini merak ettigi icin bedava makine tasarlatma cabasina giren arkadaslara su notu iletiyorum. Teknik ressamlar o kucumsediginiz cizgileri cekerken beyinlerini ciddi anlamda yoruyorlar. Lutfen yaptirmayacaginiz isleri cizdirmeyin.

    YanıtlaSil
  43. 3500 tl istanbul ama yaptığım işin tecrübesi var.

    YanıtlaSil
  44. Merhabalar ben teknik lise makina bölümünde okuyan bir öğrenci velisiyim 2. dönemde branşlar seçilecek sizce hangi bölümde okuması daha iyi Cnc operatörlüğümü yoksa makina teknik ressamlığımı ileriye dönük olarak iş olanağı hangisinin daha iyi olur.

    YanıtlaSil
  45. CNC operatörü olarak devam etsin teknik Ressam değeri bilinmeyen ve verilmeyen bir meslek halieh geldi.hic olmazsa mesai alır teknik Ressam mesai bile alamıyor dusunun artik

    YanıtlaSil
  46. 5 Yıllık tecrübem var fakat aldığım maaş 1900. Bu iş verenler enayi yerine koymaya bayılıyor bizleri.

    YanıtlaSil
  47. aYGÛN AlÜMİNYUM, İstanbul Tekstilkent, 2 yıla yakın tecrübe. 2000+agi.

    Yeni başlayana 2700 veriyorlar. Üstelik ben Solidciyim o Otokedci. Yeni gelen hakkını alır belki ona sözüm yok. ama ben cahillik ettim. ilk girerken az söyledim. şindide oranı geçmemek için fazla zam yapmıyorlar.

    Tecrübesiz bile olsanız yüksek fiyat çekin. onlar zaten fazla görünce verebilecekleri fiyatı sunuyorlar.

    YanıtlaSil
  48. 6,5 yıllık tecrübe istanbul hadımköy 3575tl+agi

    YanıtlaSil
  49. 4.5 yıllık makina ressamiyim (NX+SOLID+AUTOCAD) 3000+agi
    Balikesir/gönen

    YanıtlaSil
  50. özbekistan da teknik ressam maaşı ne kadardır bilen var mı?
    Benim 13 yıllık mekanik tesisat teknik ressamlık ve ressam koordinatörlüğü planlama iş yönetme tecrübem var.

    YanıtlaSil
  51. 13yıl tecrübe 4500tl bursa olması gereken min5000tl

    YanıtlaSil
  52. Konya 12 yıllık tecrübe 4400 net maaş solidworks, autocad, keyshot, r&d manager

    YanıtlaSil
  53. 10 Yıl Tecrübe (solidworks/inventor/autocad 4441tl (istanbul Silivri)

    YanıtlaSil
  54. Ressam sürekli işyeri degistirecek. Takılı kalmayin. Ressam sürekli is kovalar. Her is yeri değişimi 1000 tl dir min..

    YanıtlaSil
  55. Oğlum makine ressam okumak istiyor iş imkanı nedir tavsiye edermisiniz

    YanıtlaSil
  56. Bu mesleğe başlıyacak arkadaşlar için söylüyorum lütfen çok düşük ücretlere başlamayın zaten gittikçe maaşlar düştü meslek öldü denebilir. Gerçek anlamda bir işe sıfırdan başlamayacaksanız en az 3000 isteyin daha fazla ayaklar altına almayın lütfen

    YanıtlaSil
  57. Mak.res.konst. teknikerim 29 yıldır çalışıyorum 8500 tl net alıyorum.Saygılar...

    YanıtlaSil
  58. 4 yıllık tecrübem var 2800 alıyorum. istanbul

    YanıtlaSil
  59. 14 yıllık tecrübe maaş 6500net

    YanıtlaSil
  60. 4 yıl lise makine ressamlığı , 2 yıl önlisans makine ressamlığı , 4 yıl düzenli iş tecrübesi sonuç ''2700'' (solidworks-autocad-mudbox-sketchup-keyshot)

    YanıtlaSil
  61. 1996 yılından beri makina ressamıyım izmirde solidworks ve autocad kullanıyorum
    agi dahil 3400 tl alıyorum

    YanıtlaSil
  62. Yeni mezun teknik ressam sıfır tecrübe giriş 3.000 tl (Solidworks + Nx + Autocad + Inventor )

    YanıtlaSil
  63. Teknik Ressam olanlar diğer ülkelere göre az maaş alıyolar ama en azından asgari ücret alan olmuyor. Asgari ücret alan teknik ressam ya kendine güveni yoktur bilgisi yoktur hiç yada çok çok mecbur kalmıştır. Genel olarak teknik ressamlar denildiği gibi asgari ücretin 600-700 tl üzerinde maaş alır tabi bu tecrübeye sektöre ve işe göre değişir. Şahsen 2012 yılında liseden mezun oldum o günden beri çalışıyorum liseden sonra 2 yıllık üniversite de bitirdim. Bugüne kadar hiç asgari ücret ile çalışmadım. Asgari ücret teklif eden işletmelere iyi çalışmalar diyerek kapıları kapattım. Tüm meslektaşlarımın böyle olması mesleğimizin itibarını korumamız gerekli. Zaten asıl piyasada itibarı yerle bir eden 2 aylık kursa gidip çizip programı öğrenerek teknik ressam ilanlarına başvurup her ücreti kabul eden vasıfsız kesim.iz düşüm, malzeme, standart elemanlar, tasarım, ergonomi vs hiç bir bilgi olmadan farklı alakasız bir alanda eğitim görüp 1 ayda bu alana yönelen arkadaşlar maalesef yıllarca eğitimini alıp emek verdiğimiz mesleğimize giriyor ve işveren gözünde oda çizimcü oda çizimci tabi ucuz olanı seçiyor. 2 aya pişman oluyor tabi ama işveren kafasında tamam asgari ücretle adam buluyorum fikri hakim oluyor. Neyse sorunlar böyle.
    Peki bu alanda çalışmak isteyen için ne derim, kesinlikle işsiz kalmazsınız diyebilirim. Çünkü alanı çok geniş çevrenizde gördüğünüz herşeyde bir teknik ressamın katkısı mutlaka vardır öyle düşünün. Belli bir alanda uzmanlaşabilirsiniz yada farklı sektör ve alanlarda çalışarak farklı alanlarda kendinizi geliştirebilirsiniz. Bilmeniz gereken en önemli şey hiç bir zaman mükemmel olmayacağınız, ben en iyiyim dediğiniz an bittiğiniz veya emekli olduğunuz andır. Sürekli kendinizi geliştirmemiz yenilikleri takip etmeniz gerekir. Bu alanda işsiz kalmak için 2 unsur var;
    1 kendinize hiç bir şey katmadıysanız
    2 tecrübenizden fazla ücret talebiniz var ise iş bulmak sıkıntı olabilir.
    Bunların dışında iş bulmamak zor.
    2020 itibari ile 2 yıllık bir tecrübe için 3000 3500 civarları normal karşılanabilir öğneğin.
    İşe alımlarda asıl değeri siz bekirlersiniz mülakatta kendinden emin bir şekilde tasarımı yaparsanız çoğunlukla istediğinizi alırsınız.

    YanıtlaSil
  64. İki sene önce 3500 tl kazancım vardı. Olmuyor dedim. Yine sektör değiştirdim. An itibari ile kazancım her şey dahil 5500 civarı. İki ay sonra zamla birlikte 6000-6500 aralığına geliyorum. Fakat bu kazanç çok değil. Sektörde neredeyse gezmediğim sektör kalmadı. Artık deneyimden bahsetmek saçma olur. Bu meslek ne yazık ki hak ettiği yeri bulamayan bir meslek. Ama aç da bırakmaz. En tepede isen ve şansın yaver giderse iyi imkanlara erişirsin. Bunun dışında eş dost akraba yanında isen kazancın iyi olabilir. Yani bir şeylerin farklı olması maaşınızı açar.

    YanıtlaSil
  65. 22 Kasım 2020 tarihinden yaklaşık 2.5 ay sonra 2021 zamları ile birlikte her şey dahil 6400-6500 bandına yerleştim. Bunca yıllık deneyime rağmen bu maaş az. 2021 önemli bir yıl olacak anlaşılan.

    YanıtlaSil
  66. 2021 maaşım 3300
    ve şunu anladım ki az çalışan ,hazıra konan,kendinden ödün veren insanlaryüksek maaşla çalışıyorlar malesef iş hayatı gittikçe çirkinleşiyor ,gerçi heryer için geçerli değil

    YanıtlaSil
  67. Sektöre yeni başlayan arkadalar, iş tecrüben yok diyip asgari ücret teklif eden işletmelere kanmayın arkadaşlar bu sektöre giren insan zaten en az üniversite mezunudur şu devirde. Emeklerinizi çöpe atmayın iş bulamam korkusu ile aç gözlü işverenlerin asgari maaş tekliflerini kabul etmeyin.

    YanıtlaSil
  68. 11 yıllık teknik ressamım 2006 teknik lise inşaat bölümü mezunuyum betonarme prefabrik projeler hazırlıyorum aylık 6bin tl maaş alıyorum. Yaptığımız iş önü açık bir iş gün geçtikçe yeni eleman yetişmiyor gittikçe degerimiz artıyor benim altımda 2 tekniker 1 mımar 1 mühendis daha dükük maaşlara çalışıyorlar.
    Önemli olan kendimizi geliştirmek piyasayı yüksek tutmak herkeze hayırlı işler olsun.

    YanıtlaSil
  69. Neredeyse bütün yorumları okudum ve çok üzüldüm. Değer görmeyen tek teknik ressam ben değilmişim meğer. Okuduğum maaşlara inanamadım. Çoğu kişinin tecrübesi ve yetkinliği çok, çalıştığınız yıla göre bile maaşlarınız çok düşük .Ben Turizm okuyup sıfırdan teknik ressam olmuş insanım sadece çok merak ettiğim ve hevesim olduğu için bu işe atıldım 3 yıldır bu işteyim 2021 yılına ait maaşımı söylüyorum 4100TL. ARGE de çalışıyorum ve argedeki herkes maaş sıkıntısı yüzünden işten ayrıldılar şuan kendimin patronu gibiyim kendi kendime bişiler öğrenmeye çalışıyorum ve tek başıma götürmeye çalışıyorum.Asgeri ücret bile 4253 olmuş bizim en az 8-9 binlerden bahsetmemiz gerekirken yazdığımız rakamlara bakın...

    YanıtlaSil
  70. Evet rakamlar gerçekten üzücü şu an da 8250 olarak maaşım. büyük bir firmadan teklif aldım 11000 olarak ama red ettim daha üstünü istedim. biz birlik olup red edersek piyasada gerçekten iyi iş yapan bilen adam azaldı iyi kazanacağımızı düşünüyorum. en kötü yurt dışı tekliflerini onaylamayı düşünüyorum :/

    YanıtlaSil
  71. Yıllar geçtikçe mesleğimi katladıkca katladım. Meslek artık bana oyun gibi gelmeye başladı. Durmadan çalışıyorum. Meslekte yetinme duygum yok. Yetinirsem sıkılırım. Çoğu kişi yaptığım iş hakkında yorum yapamıyor artık. Kimse küçümseyemiyor. Su an en kötü 13000 almam gerekirken herşey dahil 9500 deyim. Artık meslek bana rahatsızlık vermeye başladı. Yaş ilerledikçe meslege olan ilgimi başka konularda aramaya başladım. Nereye gidiyorum diye sorgular oldum. Nankör piyasadan bıktım ve düşünmek istemiyorum

    YanıtlaSil
  72. Yıl 2022 9 aylık yeni bir teknik ressam olarak tekstil makineleri üreten bir firmanın ar-ge departmanında görev yapmaktayım. Maaşım an itibari ile 6000 tl. Solidworks üzerinde ileri seviye sketchup ve montaj bilgim var tecrübem az olmasına rağmen senelerdir çizimleri DesingCad üzerinde olan santrifüj tip in-line salyangoz pompalarının tümünün detaylı katı modellemesini henüz 3 aylık bir ressamken ben yaptım. Demek istediğim o ki bu sektörde neyi ne kadar bildiğinizin önemi yok para kazanmak istiyorsanız bunu birilerine kanıtlamak zorundasınız fakat aranan eleman olduğunuzu unutmayın ve yeni mezun arkadaşlarıma bir tavsiye asla asgari ücret gibi yüz kızartıcı teklifleri kabul etmesinler bir miktar bilgisi olan insanlar için diyorum sizler vasıfsız elemanlar değilsiniz. Hayırlı günler.

    YanıtlaSil
  73. Isabulda, Revit ve BIM360 de cok iyi olan, celik ve betonarme bilen en az 5 yil tecrubeli insaat teknik ressami guncel maasi nekadar bilen varmi?

    YanıtlaSil
  74. Şuan net maaşım 18.000 TL

    YanıtlaSil
  75. Bende 10 yıldır aynı firmadayım.15000 net maaş.

    YanıtlaSil
  76. piyasada çok saf olanlar bolca bulunuyor. Adam maaş beklentisine 10 la 13 arası yazmış. mal herif 7 sene tecrüben var yazdığı paraya bak min asgari ücretin 2.5 katı yazması gerekirken. bunlar yüzünden düşük ücretlerle çalışmaya mahkum ediliyoruz.

    YanıtlaSil
  77. İzmir net maaş 11.500 4 yıllık tecrübe en az 15 olmalıydı yazık

    YanıtlaSil
  78. Toplamda 21.000 TL

    YanıtlaSil
  79. Arkadaş askeri ücretin en az iki katı fiyat olması gerek piyasa böyle kendinizi ezdirneyin isteyin yer değiştirin ama lütfen ücretleri düşük tutmayin.saygilarimla

    YanıtlaSil
  80. 26000 bin 20 yıllık tecrübe

    YanıtlaSil
  81. Ankara 13 yıl tecrube 27k

    YanıtlaSil
  82. Ankara'da elektrik teknik ressamlığı yapıyorum maaş şuan 22.400 ama ek gelirlerimiz var yıllık ortalama 29-30 bin civarına denk geliyor ek gelirleri keserlerse devam etmem, çünkü piyasada teknik eleman yok işi bilen teknik eleman ise çok az.

    YanıtlaSil
  83. İstanbul 15 yıl / 33bin

    YanıtlaSil
  84. Arkadaşlar 2024 yeni maaslarinizi yaparmisiniz

    YanıtlaSil
  85. 37 k oldu yeni maaslari yazalım arkadaşlar

    YanıtlaSil
  86. Hepsi içinde 40k.

    YanıtlaSil
  87. Yemek şirkette. Yol + Maaş = Net=39k

    YanıtlaSil
  88. Ben son noktayı koyuyorum. Bürüt saat ücreti bordrodaki 220 TL. Net maaş+Sosyal haklar 55bin TL. Yılda 1 defa 1maaş bazen 2 maaş ikramiye. Eş çocuklar dahil aileye kapsayıcı sağlık sigortası. + Çizim ile birlikte proje bazında, projenin büyüklüğüne oranla ikramiye..... Bu kadar.

    YanıtlaSil
  89. 45 bin yeni oldu. Yemek + şirket aracıyla gidip geliyorum. Bu şirkette 15 yıl oldu.

    YanıtlaSil