Home » , , , » Cad Cam Programları Öğrenmek İçin Hangi Kursları Tercih Etmeliyiz?

Cad Cam Programları Öğrenmek İçin Hangi Kursları Tercih Etmeliyiz?

Cad Cam Programları Öğrenmek İçin Hangi Kursları Tercih Etmeliyiz?


Cad Cam Programları Öğrenmek İçin Hangi Kursları Tercih Etmeliyiz? 

Bu yazıda bilgisayar destekli tasarım ve imalat (cad cam) öğrenmek için hangi kursları, hangi kriterlere göre tercih etmeliyiz konusunu ele alacağız. Cad denilince uzun yıllardır akla Autocad ve son yıllarda ise Solidworks gelir. Firmalar cad cam kursları arasında en çok Autocad ve Solidworks kursunu vermektedirler. Kurs seçerken eğitimin içeriğine,eğitim süresine,firmanın geçmişine,sınıfların fiziki şartlarına ve en önemlisi vereceği eğitim sertifikasının MEB (Milli Eğitim Bakanlığı) onaylı olmasına dikkat etmek gerekir.

Kurs süresince ve kurs bitimindeki başarınız yukarıda saydığımız şartlara bağlıdır.Kurs süresince bol bol pratik yapmanız, aklınıza takılan kısımlar hakkında kurs hocasından yardım almanız,sorularınıza cevap bulabilmeniz önem teşkil etmektedir. Kurs içeriği ile ilgili mutlaka bilgi alınız. Kimi kurslar detaylı anlatırken kimi kurslarda yüzeysel eğitim alabilirsiniz.

Kurs bitiminde MEB onaylı bir sertifikaya sahip olmak çok önemlidir. Bu Solidworks kursu ya da Autocad kursu aldığınızı ve başarılı olduğunuzu ispatlayan bir belgedir. Bazı kurslar Milli Eğitim Bakanlığı onaylı olmayıp sertifikaları kendi isimleri ile düzenlemektedirler. Bu firmaların eğitim kalitesi,öğretim başarısı şüphelidir, çoğu kez merdiven altı, kenarda köşede pasajlarda kuruludurlar. Bununla beraber %100 kesinlikle öğretemediklerini iddia edemeyiz ancak kurs almak istiyorsanız onaylı kursları tercih etmenizde fayda vardır.

Bir diğer seçeneğiniz videolar yolu ile öğrenmektir. Günümüzde hızlı internete her ortamda ulaşabiliyoruz. Videolar yüksek çözünürlüklü ve Autocad,Solidworks başta olmak üzere diğer tüm cad cam programlarının eğitim videolarının konu çeşitliliği oldukça fazla. Kişiden kişiye değişmekle beraber video yolu ile öğrenmeyi tavsiye ediyoruz. Konu ile ilgili yorumlarınızı, sorularınızı yazının altında paylaşabilirsiniz. 

CAD (Bilgisayar Destekli Tasarım) ve CAM (Bilgisayar Destekli Üretim) programlarını öğreten birçok kurs mevcuttur. Sizin için en iyi kurs, hedeflerinize ve önceki CAD ve CAM deneyiminize bağlı olacaktır.

CAD ve CAM'de yeniyseniz, bu programların temellerini kapsayan başlangıç seviyesinde bir kursla başlamak isteyebilirsiniz. Bu kurslar tipik olarak 3B modeller ve üretim parçaları oluşturmaya ve düzenlemeye yönelik kullanıcı arabirimini, temel araçları ve yaygın iş akışlarını tanıtır.

CAD ve CAM ile biraz deneyiminiz varsa ve becerilerinizi geliştirmek istiyorsanız, belirli tekniklere veya uygulamalara odaklanan daha ileri bir kurs düşünebilirsiniz. Örneğin, yüzey kaplamaya, sac levha tasarımına veya makineyle işlemeye odaklanan bir kurs seçebilirsiniz.

Öğrenmekle ilgilendiğiniz belirli yazılım programlarını kapsayan bir kurs seçmek de iyi bir fikirdir. Pek çok farklı CAD ve CAM programı mevcuttur ve her birinin kendine özgü özellikleri ve yetenekleri vardır.

Bazı popüler CAD ve CAM yazılım programları arasında AutoCAD, SolidWorks, Fusion 360 ve Inventor bulunur. Bu programlardan birini veya birkaçını kapsayan bir kurs almayı düşünebilirsiniz.

Öğrencilerin öğrenmesine ve başarılı olmasına yardımcı olma konusunda güçlü bir geçmişe sahip deneyimli eğitmenler tarafından verilen bir kursu seçmek de iyi bir fikirdir. Size CAD ve CAM konusunda çok yönlü bir eğitim vermek için uygulamalı eğitim, pratik alıştırmalar ve gerçek dünya projeleri sunan kursları arayın.

Bu yazı Autocad kursu,Solidworks kursu,Cad cam kursu konularında sorulan sorulara cevap olması amacıyla yazılmıştır. İyi çalışmalar dileriz.

0 yorum:

Yorum Gönder