Teknik Ressamın Bir Anısı

Teknik Ressamın Bir Anısı

Lisede bir teknik resim sınavıydı. Tam hatırlamıyorum ama izometrik görünüşü verilen parçanın üç görünüşü isteniyordu sanırım.  Sınıf kopyayı en sağdaki sıranın en önünde oturan ikilinden çekerdi. Ben ise teknik resim sınıfında en sol sıra en arkada bulunuyordum. Hoca da dahil kimse bizim sıradan bir kopya vakası beklemiyordu çünkü hem uzaktık hem de bu işten anlayanlar üç aşağı beş yukarı belliydi. Ben çok iyi sayılmazdım , çok da kötü sayılmazdım hep orta karardım. Bu kez biraz daha azim ettim ve çok güzel gidiyordum. Öyle ki bu işten çok anlamayan ön sıradaki arkadaşlarım bile bunun farkına varmıştı.

 Sınavın başlangıcından 10-15 dakika geçmişti.Hoca masasından kalktı ve sınıf içinde rutin gezintisine başladı. Gezinirken de kağıtlara bakıyordu. O da ne? Sınıfın en köşesinde, kopya kaynağına en uzak noktada başarılı bir sınav kağıdı!  Önce benim kağıdımı inceledi, sonra benim önümdekilerin kağıtlarına baktı. Sonra da sınıfın diğer ucundaki kopya kaynağına. Gözleriyle adeta mesafeyi ölçtü ve bu kadar uzaktan kopya almanın hem de sağlıklı kopya almanın imkansız olduğunu anladı.Öğretmen hem şaşırmıştı, hem de sevinmişti. Öğrencilerinin arasında işi biraz daha öğrenmiş bir öğrenci daha vardı. Muhtemelen sınıfın kopya kaynağından farklı bir yol izliyordum. Çok geçmedi; beni boş olan bir arka sıraya yolladı ve adeta diğer öğrencilerden tecrit etti.Bunu yaparken de memnuniyetini dile getirmişti. Bunun sınıfın önünde yaşanıyor olması gururumu okşadı ve kendime olan saygımı biraz daha arttırdı. Zaten iyi anlaştığım öğretmenimle artık aramız daha iyiydi ve en önemlisi ben teknik resim dersini artık daha çok seviyordum...

Bu da böyle bir anımdır. Siz de teknik resim ile teknik ressamlık  mesleği ile ilgili anılarınızı bize yollayabilirsiniz.

1 yorum:

  1. Bunun aynı bi durumla bende bende karşılaştım 11. sınıfta 1.dönem teknik BKM (Bilgisayarda Katı Modelleme) dersinde ben en iyiydim hep 100 sınav vakti benim yanımda daha SolidWorks ün çalıştıgını bile bilmeyen bir arkadaşım benden kopya alcaktı flaş bellek ile sınav günü yanında getirmiş. Ama hoca bunu fark edince hoca benim derste iyi oldugumu digerinin ise kötü oldugunu biliyordu bu yüzden herkes düz otururken beni ters yöne dogru oturtutdu o zaman benimde yüregim okşandı tüm sınıfın önünde buda benim bi anım. :D

    YanıtlaSil