Üç Boyutlu Yazıcı | Yeni Üretim Devrimi

Üç Boyutlu Yazıcı | Yeni Üretim Devrimi


Cnc tezgahlarla beraber (cnc torna ve cnc freze tezgahı,cnc dik işlem merkezi) en büyük üretim devrimi, 3D yüzey tarama cihazları ile oldu. Yüzey tarama cihazı ile taranan parçalar, bilgisayarda üç boyutlu model haline getirilerek üretilir hale geldi. Üç boyutlu yüzey tarama cihazları ile tersine mühendislik, başkaları tarafından üretilmiş bir parçada tasarım değişikliği yapılabilmektedir. Üretimde en yeni ve büyük devrim 3D printer yani üç boyutlu yazıcılar ile olmaktadır.

3D Üç Boyutlu Yazıcı Nedir?

3D yazıcılar genel olarak plastik tel şeklindeki filament denen hammaddeyi kullanarak, yığma - eklemeli üretim denen üretim yöntemi ile 3d baskı verirler. Üç boyutlu yazıcılardan baskı almak için yüzey tarama cihazları kullanılabileceği gibi, bilgisayarda 3d modelleme ile de baskısını alacağımız modelin datasını oluşturmak mümkündür. 3D printer baskı teknolojisi, her geçen gün hayatımızda yerini biraz daha genişletmektedir.Üç boyutlu yazıcı günümüzün ve geleceğin en yeni üretim devrimini yapmıştır.

 Üretilecek bir makinenin , parçanın prototipini almak, inşaat sektöründe mimari modellerin maketini yapmak, eğitim materyali yapmak, hediyelik eşya ve takı tasarımı gibi alanlarda üç boyutlu yazıcılar kullanılabilmektedir. Üretilecek parçanın prototipini yapmak tasarım hatasının tespiti ve tasarım değişikliği süreçlerini kısaltır, böylece zamandan ve paradan tasarruf sağlar.

Gelişmiş endüstriyel üç boyutlu yazıcıların fiyatları pahalıdır, ancak fiyatları oranında profesyonel baskı vermektedirler. Gelişmiş üç boyutlu yazıcılar metal baskılar verebilmektedirler. 3D printer fiyatları, bu yeni teknoloji yaygınlaştıkça düşmektedir. Ev kullanıcısı ve ofis tipi 3D yazıcılar 2000 - 3000 $ fiyatlara satışa sunulmaktadır. 3D printer satın almak için araştırma yapmakta fayda vardır. Çünkü piyasaya yeni giren firmalar çeşitli kampanyalar yapmaktadırlar.Bu yazı 3 boyutlu yazıcılar hakkında bilgi vermek amacıyla yazılmıştır.

3B yazıcı,parçaları ve sarf malzemelerini ekonomik fiyatlara yerli piyasadan satın alabilirsiniz. Üç boyutlu yazıcı fiyatları ve marka - modelleri hakkında bilgi almak için bizle iletişime geçebilirsiniz.

Üç boyutlu yazıcılar, son yılların en önemli teknolojik gelişmelerinden biridir ve birçok sektörde kullanılır. Üç boyutlu yazıcılar sayesinde, ürünlerin prototipleri hızlı bir şekilde üretebilir ve tasarım sürecini hızlandırabiliriz. Bu sayede, üretim sürecinde de önemli bir zaman tasarrufu sağlanır.

Üç boyutlu yazıcıların üretimde kullanılması, üretim sürecini hızlandırır ve daha verimli hale getirir. Örneğin, bir otomobil parçasının tasarımı sırasında, üç boyutlu yazıcı ile bu parçanın prototipini hızlı bir şekilde üretebilir ve parçanın gerçekçi bir şekilde nasıl görüneceğini görebiliriz. Bu sayede, parçanın tasarımında gerekli değişiklikler yapılabilir ve üretim sürecinde zaman tasarrufu sağlanır.

Üç boyutlu yazıcılar, üretim sürecini hızlandıran ve daha verimli hale getiren teknolojik gelişmelerdir. Bu yazıcılar sayesinde, üretim sürecinde önemli bir zaman tasarrufu sağlanır ve üretim süreci hızlandırılır. Bu nedenle, üç boyutlu yazıcıların üretim devrimi olması mümkündür.





0 yorum:

Yorum Gönder